1971-benz-300-sel-amg

Το Κόκκινο Γουρούνι

Σήμερα η AMG είναι γνωστή παγκοσμίως για αυτοκίνητα όπως η εξωτική Mercedes SLS, η AMG GT αλλά και ως το τμήμα εξέλιξης της MERCEDES BENZ. Λίγοι όμως γνωρίζουν πως αρχικά η εταιρεία ασχολείτο με τους αγώνες αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας ως βάση τα αυτοκίνητα της Mercedes.

Το Κόκκινο Γουρούνι
Το Κόκκινο Γουρούνι

Την δεκαετία του 1970 τα αγωνιστικά αυτοκίνητα ήταν κυρίως μικρά και ευέλικτα, η AMG όμως θα ερχόταν να ταράξει τα νερά με ένα αυτοκίνητο πολύ διαφορετικό. Μία 300 SEL 6.8 λίτρων, όπου θα έπαιρνε το παρατσούκλι ως το “Κόκκινο Γουρούνι”.

Αρχικά το μοντέλο φορούσε έναν κινητήρα 2.8 λίτρων και 170 ίππων, η Mercedes όμως είχε και ένα κινητήρα 6.3 λίτρων V8, και 247 ίππων που προορίζονταν για την θηριώδη λιμουζίνα της γνωστή και ως 600.

SE L
SE L

Μία μέρα ο μηχανικός της μικρής τότε AMG, Erich Waxenberger πήρε την άδεια να τοποθετήσει τον κινητήρα των 6.3 λίτρων στο μικρότερο μοντέλο, το SE L, με σκοπό να πειραματιστούν και να δούνε πως θα συμπεριφέρονταν στο δρόμο ένα αυτοκίνητο με ένα τόσο μεγάλο κινητήρα.

Τα αποτελέσματα ήταν τρομερά. Με 0-100 χλμ μέσα σε 6.3 δευτερόλεπτα και τελική που ξεπερνούσε τα 250 χλμ ήταν μία καλή αρχή για να ξεκινήσουν την εμπλοκή τους με τους αγώνες. Οι τεχνικοί της AMG δεν έμειναν όμως μόνο εκεί. Αύξησαν την χωρητικότητα του κινητήρα στα 6.833 λίτρα και έφτασαν την ιπποδύναμη στους 428 ίππους.

S Class
S Class

Έχοντας διατηρήσει τα πίσω καθίσματα, όλο τον έξτρα εξοπλισμό του αυτοκινήτου όπως την αερανάρτιση αλλά και το ξύλο στο ταμπλό, το “Κόκκινο Γουρούνι” ήταν το γρηγορότερο, πολυτελέστερο και βαρύτερο αυτοκίνητο αγώνων την εποχή εκείνη.

Το 1971 η AMG έτρεξε στις 24 Ώρες του SPA στο Βέλγιο όπου και κέρδισε. Στη δεκαετία του ’80 κερδίζει πλέον την αναγνώριση της Mercedes Benz και εντάσσεται στους κόλπους της εταιρείας.

Παρόλα αυτά το “Γουρούνι” είχε μία σχετικά μικρή ζωή στους αγώνες καθώς το μεγάλο βάρος του, καθιστούσε συχνή την επίσκεψη του για ανεφοδιασμό και αλλαγή ελαστικών.

the-red-pig-amg-mercedes
the-red-pig-amg-mercedes

Στο σύνολο παρήχθησαν 5 αυτοκίνητα, 3 αγωνιστικά και 2 ως αυτοκίνητα εξέλιξης. Σίγουρα όμως το “Κόκκινο Γουρούνι” άφησε την δικιά του ιστορία στο χώρο της αυτοκίνησης, στην Mercedes αλλά και στους αγώνες της εποχής.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s