Η ΑΙΩΝΙΑ ΔΙΑΜΑΧΗ ΤΩΝ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΤΡΟΧΟΥΣ

Πάλι πηγμένη η παραλιακή… Δε γινόταν να έρχεται πιο συχνά στην Ελλάδα ο Πλανητάρχης; Μένουν στο σπίτι όσοι μπορούν να πάρουν άδεια και οι υπόλοιποι κινούνται καλύτερα… Ορίστε, πάλι έξυσε τον καθρέφτη μου ένας πιτσιρικάς με ένα mega-scooter. Δε φοράει κράνος φυσικά… Συνειρμικά έρχεται στο μυαλό μου η εποχή που ήμουν πιτσιρικάς. Μας ερχόταν πιο εύκολο να νιώθουμε πιο κοντά «μας» τις μοτοσυκλέτες. Τα αυτοκίνητα ήταν απρόσιτα﮲ απρόσιτα και απρόσωπα. Μας έκαναν να σταματάμε και τη μπάλα όταν περνούσαν απ’ τον δρόμο, στον οποίον είχαμε στήσει το πρωτόλειο «5Χ5». Εκτός του ότι δεν υπήρχε και κάποιο αυτοκίνητο, το οποίο να είναι τόσο εντυπωσιακό, ώστε να προκαλέσει τον θαυμασμό των πιτσιρικάδων. Χαρακτηριστικό είναι ότι αν τύχαινε κάποιο απόγευμα να διακοπεί το ματσάκι μας περισσότερες από 3-4 φορές λόγω διέλευσης αυτοκινήτου, εμείς αγανακτούσαμε… Λάτρεις, βέβαια, της αυτοκίνησης, υπήρχαν από τότε. Την εποχή εκείνη, στους αγώνες κυριαρχούσε η BMW, με τη θρυλική M3 E30, τα φοβερά και τρομερά AUDI QUATTRO, τα VW GOLF GTI καθώς και οι Ιαπωνικές Toyota Celica αλλά και πολλά άλλα, ενώ οι πιο ακριβοί Ευρωπαίοι κατασκευαστές όπως η Porsche, η Mercedes-Benz καθώς και η Ferrari παρουσίαζαν αυτοκίνητα όπως την 911 Turbo, την 190 EVO Edition και τέλος την Testarrosa. Φυσικά αυτά, πόρρω απείχαν από το να διέλθουν από τις «ειδικές διαδρομές» των Πατησίων και έμεναν να κοσμούν τους τοίχους κάθε όψιμου πλην γνήσιου petrolhead, ως άπιαστα αντικείμενα του -μεταλλικού- πόθου τους…

PORSCHE TURBO
PORSCHE TURBO
bmw-m3-sport
bmw-m3-sport
1985-1986 Sierra RS Cosworth.
1985-1986 Sierra RS Cosworth.

Ενώ τα «μηχανάκια», ήταν άλλο πράγμα. Τα ακούγαμε από μακριά να έρχονται και τις περισσότερες φορές περνούσαν στην άκρη του «γηπέδου», για να μη μας ενοχλήσουν. Άλλωστε, ήταν παιδιά της γειτονιάς, σπάνια περνούσαν άγνωστοι από το «σοκάκι» μας. Σιγά- σιγά, είχαμε μάθει και τον ήχο που έκανε η κάθε εξάτμιση και πολύ γρήγορα κάναμε έναν άτυπο διαγωνισμό, για το ποιος θα πετύχει να μαντέψει έγκαιρα και το δίκυκλο που έφερε τη θορυβώδη – κατά κανόνα- απόληξη. Γνωστότερο όλων, το ζετάκι της συμμαθήτριάς μου στο Δημοτικό, της Αναστασίας.

HONDA Z
HONDA Z

Ακόμα προσπαθώ να καταλάβω πώς κάναμε τρικάβαλο στο μικρότερο δίτροχο που κυκλοφορούσε κανονικά στον δρόμο και δεν ήταν παιδικό ποδήλατο… Ούτε λόγος για κράνος, φυσικά, ή άλλον προστατευτικό εξοπλισμό… Δεδομένα ο Άγιος Χριστόφορος, προστάτης των απανταχού εποχούμενων, θα έκανε υπερωρίες εκείνη την εποχή…

Εκεί που πραγματικά χρειαζόταν εξασκημένο αυτί, ιδίως καθώς επρόκειτο για δεκάχρονα παιδιά, ήταν όταν περνούσαν τα εντουράκια της Honda, πρώτα το XR το πεντακοσάρι και, λίγα χρόνια μετά, το πιο «user friendly» XL 500. Το πρώτο ήταν πιο «άγριο», είχε ένα «κακό» τρακτερωτό πίσω λάστιχο και, κατά κανόνα, ήταν αυτό που είχε πειραγμένη εξάτμιση. Το δε XL, είχε αποκτήσει και φανατικούς θαυμαστές λόγω της καινοτομικής του προοδευτικής ανάρτησης. «Πού είναι οι σούστες;», αναρωτιόμασταν όταν το πρωτοαντικρύσαμε, έξω από την καφετέρια στη Λαμπρινή. Όλοι έτσι το λέγαμε: το XL το Pro-Link…

YAMAHA XL
YAMAHA XL
YAMAXA XR
YAMAXA XR

Ο αδιαμφισβήτητος βασιλιάς, πάντως, των χρόνων της αθωότητας ήταν δίχρονος… Όταν ο Χάρης εμφανίστηκε στη γειτονιά με «το RD το τριάμιση», έγινε αμέσως λαϊκό προσκύνημα… Η μοτοσυκλέτα τα είχε όλα: Θόρυβο, μαύρο κινητήρα, μικρή «ποδιά», έστω και υποτυπώδες φέρινγκ, μυθικά διπλά μπροστινά δισκόφρενα, και έμπαινε στις στροφές «με τα χίλια». Καλά, για τα αρχικά YPVS, ούτε λόγος… Σίγουρα αφορούσε κάτι μηχανικό, αλλά αυτό αναγόταν στη σφαίρα του Μύθου…

YAMAHA RD

 

Έχασε πολύ από τη δημοφιλία της, όταν μάθαμε ότι ο Χάρης τσακίστηκε λίγο πιο κάτω από την πλατεία Αμερικής. Είχε ξεκινήσει σούζα από την Κολιάτσου…

Τα χρόνια πέρασαν, η τεχνολογική εξέλιξη και η τεχνητή ευμάρεια έφερε εκατοντάδες νέα μοντέλα στο προσκήνιο. Ωστόσο κάποιες φορές, όταν βλέπω κάποιον easy rider να καβαλάει κάποιο από τα ανωτέρω μοντέλα, δε μπορώ παρά να νοσταλγήσω την εποχή που όλα ήταν πιο απλά, πιο καθαρά, πιο αυθεντικά…

Αναστάσιος Ασημάκης

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s