lohner-porsche

System Lohner-Porsche, ένα από τα πρώτα υβριδικά αυτοκίνητα στον κόσμο.

Για τους περισσότερους ανθρώπους που ασχολούνται με την αυτοκίνηση, στον όρο υβριδικό αυτοκίνητο έχουν πάντα στο μυαλό τους μάρκες όπως η Toyota με τα γνωστά Prius ή κάποιον άλλο κατασκευαστή από την μακρινή Άπω Ανατολή.

Σήμερα, ερχόμαστε να φωτίσουμε μία άγνωστη πτυχή στη σχέση ανάμεσα στην υβριδική τεχνολογία και τους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτου.

Η ιστορία λοιπόν της υβριδικής τεχνολογίας ξεκινά στις αρχές του 1890 όπου ο νεαρός τότε Ferdinand Porsche, και σε ηλικία 18 ετών επιβιβάζεται σε ένα τρένο με προορισμό την Αυστροουγγαρία , σημερινή Τσεχία, για να πιάσει την πρώτη του δουλειά στον Jacob Lohner, ένα βιομήχανο που κατασκευάζει αυτοκίνητα.

ferdinand porsche
ferdinand porsche

Αμέσως μετά την άφιξη του στο εργοστάσιο, του ζητείται να σκεφτεί και να αναπτύξει ένα σύστημα ηλεκτροκίνησης όπου θα μπορεί να εφαρμοστεί στα αυτοκίνητα. Αξίζει να σημειωθεί πως ο ηλεκτρισμός είναι μία νέα σχετικά ανακάλυψη για την εποχή και πολλοί κοιτάνε πώς θα την χρησιμοποιήσουν με κάθε δυνατή εφαρμογή στην καθημερινή ζωή.

porsche-1903
porsche-1903

Ο Porsche πράγματι δημιουργεί ένα πρωτότυπο όχημα με δύο ηλεκτροκινητήρες ενσωματωμένους  επάνω στους εμπρόσθιους κινητήριους τροχούς. Κάθε ηλεκτροκινητήρας είχε ισχύ από 2,5 έως 3,5 ίππους ενώ έφταναν τους 7 σε κατάσταση over boost.  Μερικά χρόνια αργότερα ο κύριος Porsche παρουσίασε μία βελτιωμένη έκδοση με ηλεκτροκινητήρες σε κάθε τροχό και έναν βενζινοκινητήρα για την φόρτιση των μπαταριών.

Στα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου πρέπει να αναφέρουμε το βάρος του που ήταν λίγο πάνω από τους 2 τόνους για τις μπαταρίες, ενώ μαζί με τον κινητήρα και το πλαίσιο το αυτοκίνητο έφτασε να ζυγίζει τους 4 τόνους. Για την ιστορία πρέπει να πούμε ότι το όχημα πατούσε σε λάστιχα Continental όπου έπρεπε να βγάλουν στο δρόμο, όπως λέμε, την συνολική ιπποδύναμη του αυτοκινήτου που άγγιζε τους 56 ίππους.

Porsche Lohner
Porsche Lohner

Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε επισήμως το 1898 με την επωνυμία “System Lohner-Porsche”, όπου γίνεται δεκτό με μεγάλο ενθουσιασμό, ενώ στην Διεθνή Έκθεση του Παρισιού το 1900 παρουσιάζεται στο ευρύ κοινό.

Η πρώτη παραγγελία έρχεται από τον Άγγλο E. W. Hart, έναν κατασκευαστή αμαξών από το Λούτον. Ο θόρυβος γύρω από την εφεύρεση του ηλεκτρισμού και την εφαρμογή τους στα αυτοκίνητα είναι τέτοιος που η Αυτοκινητιστική Λέσχη της Μεγάλης Βρετανίας οργανώνει τον πρώτο αγώνα για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα όπου υπήρχαν 11 συμμετοχές.

Πρέπει να σημειωθεί πως στην κούρσα της ηλεκτροκίνησης ανά την Ευρώπη, η εταιρία για την οποία δουλεύει ο Porsche δεν ήταν η μοναδική καθώς ο βασικός ανταγωνιστής του ήταν μία Γαλλική εταιρία επονομαζόμενη “Krieger Company of Electric Vehicles”, με αξιοσημείωτες επιδόσεις  και τεχνολογία για την εποχή όπως αυτή της ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.

Στον πρώτο αυτό αγώνα ο Porsche δεν κατάφερε να κερδίσει καθώς το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου το έκανε αρκετά δύσκολο στους λασπόδρομους  της εποχής, με την Γαλλική ομάδα να παίρνει την νίκη εξ’ αιτίας των μεγαλύτερων τροχών που διέθεταν τα αυτοκίνητα της.

first-porsche-hybrid
first-porsche-hybrid

Με κόστος παραγωγής τις 15.000 Αυστριακές Κορώνες, κάνουν το αυτοκίνητο της Porsche πολύ ακριβό για ιδιωτική χρήση, έτσι ο Lohner χρησιμοποίησε αυτή την νέα υβριδική τεχνολογία για μεγάλα εμπορικά οχήματα όπως λεωφορεία, που τα πούλησε σε όλες τις μεγάλες Ευρωπαϊκές πόλεις όπως το Λονδίνο, την Βιέννη και την Φρανκφούρτη ξεπερνώντας συνολικά  τα 300 οχήματα.

Ο νεαρός όμως Ferdinand Porsche εκτός από την αγάπη για την τεχνολογία, έχει ιδιαίτερη αγάπη και στους αγώνες αυτοκινήτου, όπου χρησιμοποιεί το πρώτο του αυτοκίνητο για αυτούς. Ως ένδειξη ευγνωμοσύνης ο Lohner υποστήριζε οικονομικά τον Porsche στους αγώνες. Αξίζει να σημειωθεί πως ο Porsche είχε το ρεκόρ ταχύτητας για την εποχή, που ήταν τα 60 χιλιόμετρα την ώρα.

 

lohner_porsche

Το 1906 ο Porsche προσελήφθη από την Daimler-Benz ως αρχιμηχανικός, αλλά μερικά χρόνια αργότερα αποχώρισε για να φτιάξει την δικιά του ομάδα και βέβαια εταιρία αυτοκινήτων.

Ο Jacob Lohner είχε πεί τότε για τον Porsche  πως “είναι πολύ νέος και πως μία λαμπρή καριέρα τον περιμένει μπροστά του”.

Κάπως έτσι λοιπόν ξεκίνησε η πορεία της ηλεκτροκίνησης για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πολλά χρόνια πρίν τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα γίνουν μόδα σήμερα..

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s